sobota, 6 sierpnia 2011

Chutney brzoskwiniowy

Jeden ze smaczniejszych przetworów w kategorii chutneye i w kategorii przetwory z brzoskwiń. Zimą używamy do obiadu lub po prostu do kanapki z serem albo wędliną:)
Polecam!!!

Chutney brzoskwiniowy



Składniki:

- 1 kg brzoskwiń, wypestkowanych,
- 1 cebula czerwona, pokrojona drobno,
- 2 ząbki czosnku, zgniecione,
- 5cm kawałek świeżego imbiru, starty na tarce,
- 1/2 szklanki octu jabłkowego,
- 1/2 szklanki cukru
- 1/2 łyżeczki chili, ja użyłam chili kruszonego.

Pokrojone brzoskwinie mieszamy z cebulą, czosnkiem i imbirem i dusimy ok 30 minut. Dodajemy cukier i chili. Smażymy do czasu powstania gęstej masy. Należy pamiętać o częstym mieszaniu. Na koniec dodajemy ocet. Gorąca masę przekładamy do słoików, odwracamy do góry dnem. Chutney nie wymaga pasteryzowania. Smacznego!


4 komentarze:

squirk pisze...

Pytanie pewnie strasznie durne ale dostałam właśnie reklamówke brzoskwiń i jestem nieco oszołomiona - wypestkowane ale czy obrane także mają te brzoskwinie być? I cebula koniecznie czerwona? Pozdrawiam :-)

aaaasssssaaaaa pisze...

Ja nie obieram brzoskwiń a cebule można podmienić.

kot&malenstwo pisze...

Próbuję dziś z podmienioną cebulą :)

Anonimowy pisze...

Obieranie brzoskwiń jest proste gdy sparzymy je wrzątkiem.