sobota, 11 sierpnia 2012

Konfitura z cukinii i ananasa

Kiedy dostałam ekologiczną cukinię wiedziałam, że muszę zamknąć ją w słoiku. W zapasach z poprzedniego roku mamy jeszcze cukinię marynowaną, sałatkę z cukinii więc tym razem postawiłam na słodkości. Kojarzę przepisy na cukinię a la ananas na słodko i ta informacja natchnęła mnie do połączenia cukinii i ananasa w jednym. Tak powstała poniższa konfitura, która moim zdaniem jest rewelacyjna! Uprzedzam jest dość rzadka, my zjadamy ją z jogurtem naturalnym lub polewany kaszę jaglaną.

Konfitura z cukinii i ananasa



- 1,5 kg cukinii /obranej i bez pestek/
- 1 kg ananasa /obranego/
- 1 kg cukru żelującego /ja użyłam cukru firmy Diamant, bo chyba jako jedyny nie zawiera konserwantów/
- 1 łyżeczka imbiru w proszku


Cukinię i ananasa kroimy w kostkę ok. 1cm. Następnie wrzucamy do garnczka, dodajemy imbir, podlewamy 1/2 szklanki wody i dusimy przez godzinę. Połowę konfitury rozdrabiamy przy pomocy blendera. Dosypujemy cukier żelujący i gotujemy 4 minuty. Gorącą konfiturę przekładamy do słoików. Pasteryzujemy 15 minut.

Smacznego!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

fajne połączenie, nie wpadłabym ;)

aaaasssssaaaaa pisze...

polecam:) jedno z lepszych jakie jadłam:D

Unknown pisze...

Bardzo ciekawe połączenie, ananas jest pyszny :)

aaaasssssaaaaa pisze...

:)