środa, 2 marca 2011

Zupa z soczewicy z czosnkiem

Częstotliwość mojego kulinarnego blogowania jest porażająca..... Jeden przepis na pół roku, nie ma co:)
Wszyscy, którzy mnie znają wiedzą, że podstawowym składnikiem występującym w mojej kuchni jest SOCZEWICA. Podobno tylko sernika z soczewicy u mnie jeszcze nie było;)
I tak aby nie zawieść moich bliższych i dalszych czytaczy wrzucam coś z soczewicy.
Przepis pochodzi z książki "Kuchnia bułgarska".
Wg mojego zmysłu smaku zupa jest świetna:)- połączenie kuminu, świeżo zmielonego kardamonu, czosnku i chili.... poezja:)


Zupa z soczewicy z czosnkiem

Składniki:
5 ząbków czosnku, pokrojonych na cienkie plasterki
2 łyżki oliwy
5 szklanek bulionu warzywnego
400 g brązowej soczewicy
1/2 łyżeczki kuminu
1/2 łyżeczki kardamonu mielonego
1/2 zielonej papryki drobno pokrojonej
2 czerwone chili, pokrojone na cienkie krążki
natka pietruszki, drobno pokrojona
sól
pieprz, świeżo zmielony
sok z połówki cytryny

Oliwę rozgrzać w garnku, podusić czosnek i podlać bulionem. Dodać soczewicę, przyprawić kuminem, kardamonem, solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Gotować ok 30 minut na wolnym ogniu, pod przykryciem. Po 10 minutach gotowania wrzucić zieloną paprykę i 2/3 chili.
Zupę podawać posypaną pozostałą częścią chili i natka pietruszki.

Brak komentarzy: