piątek, 22 sierpnia 2008

Konfitura z dyni

Konfitura z dyni z dodatkiem pomarańczy i cytryny jest bardzo aromatyczna. Cudownie pachnie i smakuje pomarańczą. Zjadamy ją zazwyczaj z kaszą jaglaną lub płatkami owsianymi na śniadanie. Bardzo dobrze komponuje się również z jogurtem naturalnym. Gorąco polecam.


Konfitura z dyni

Składniki:

- 1,5 kg dyni,
- 1/2 kg cukru trzcinowego,
- 1 cytryna,
- 1 pomarańcza.

Dynię obieramy ze skóry, kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnczka, zalewamy małą ilością wody(pół szklanki) i rozgotowujemy pod przykryciem. Następnie dodajemy cukier, skórkę otartą z wyparzonej cytryny oraz otartą skórkę pomarańczy i smażymy ok 30 minut, pamiętając o mieszaniu. Konfiturę przecieramy przecierakiem do owoców na dużym sitku i nadal przesmażamy do momentu, aż zacznie gęstnieć. Następnie dodajemy sok cytrynowy i pomarańczowy. Smażymy jeszcze 20 minut i rozkładamy do wyparzonych słoików. Pasteryzujemy 15-20 minut. Smacznego!




A do otarcia skórek cytryn i pomarańczy polecam taki przyrząd - zester, bardzo przydatny w mojej kuchni:)


3 komentarze:

cwasia pisze...

Mniam, brzmi smakowicie, ja z dyni to do tej pory pestki tylko, więc może czas spróbować czegoś innego?

Magi pisze...

Hmm.. Nigdy nie robiłam nic z dyni i nigdy sama nie robiłam konfitur (co najwyżej asystowałam), ale może mi wyjdzie? ;) A kilo dyni to przed obraniem czy po obraniu?

aaaasssssaaaaa pisze...

Magi e jak mnie znasz to wiesz, że na oko. Wg mnie 1kg dyni to jakieś pół dyni;)