piątek, 9 listopada 2012

Szarlotka z kruszonką

Największa ochota na szarlotkę z kruszonką nachodzi mnie jesienią. To najlepszy sezon na jabłka i rozgrzewający cynamon. Z bardzo podobnego przepisu od wielu lat korzysta moja mama, ja zmodyfikowałam go lekko, przez dodanie otrąb.



Szarlotka z kruszonką

- 30 dkg mąki pszennej,
- 5 łyżek otrąb,
- 1/2 szklanki cukru brązowego + 2 łyżki do pianki,
- 3 jajka,
- 200 g masła,
- 1 łyżeczka sody,
- 1 łyżeczka cynamonu,
- ok 10 sztuk średniej wielkości jabłek.

Mąkę, otręby, masło, 3 żółtka, sodę i cukier ugniatamy w misce, do momentu powstania jednolitej kuli. Oddzielamy 1/6 ciasta i wkładamy do zamrażalnika. Ciasto układamy na dużej brytfance. Ja dzielę na kilka części i delikatnie rozgniatam, lub rozwałkowuje szklanką lub butelką. Ciasto wkładamy do rozgrzanego do 190st C piekarnika na 15 minut. W tym czasie obieramy jabłka i tarkujemy na grubych oczkach. Ubijamy białka i dodajemy do nich 2 łyżki cukru. Po 15 minutach wyciągamy spód szarlotki z piekarnika, układamy na nim jabłka, posypujemy cynamonem, smarujemy ubitymi białkami i na wierzch ścieramy na grubych oczkach pozostałą część ciasta, która przechowywaliśmy w zamrażalniku. Wszystko pieczemy 15-18 minut w temperaturze 190 st C. Następnie na 2 minuty uruchamiamy termoobieg, aby zarumienić kruszonkę.
Smacznego!!!

2 komentarze:

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kruszonka to podstawa! Jestem pewna, że szarlotka smakuje wybornie!
Pozdrawiam:)

Anula pisze...

biorę kawałek. Uwielbiam szarlotki